RODO

             INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych Klientów (dalej jako „Dane Osobowe”) jest  Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ,,GEM” Grzegorz Kulczyk z siedzibą w Żywcu, 34-300 Żywiec, ul. Miła 23 (zwane dalej jako „Administrator”).

 

Cel przetwarzania danych:

Celem przetwarzania Danych Osobowych jest wyłącznie realizacja umowy o świadczenie usług turystycznych.

Nie przetwarzamy danych osobowych w celach marketingowych i przekazujemy je wyłącznie podmiotom odpowiedzialnym za realizację usług turystycznych.

Dane osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych o stanie zdrowia będą przetwarzane wyłącznie w celu przekazania ich do ubezpieczyciela TU EUROPA S.A. z siedzibą we Wrocławiu w celu dostarczenia dodatkowych świadczeń zapewniających należytą opiekę.

Administrator Danych może prowadzić działania polegające na wykorzystaniu danych klientów w celu dostosowania usług do ich potrzeb. W tym celu mogą być przetwarzane  takie dane jak:

  • imię, nazwisko, adres, adres e-mail, nr telefonu,
  • dane dotyczące zakupionej usługi lub powiązanych usług turystycznych,
  • dane dotyczące historii  Pani/Pana współpracy z Administratorem  Danych, w tym  informacje o wcześniej zakupionych usługach. Informacje te posłużą by jak najlepiej dopasować naszą ofertę do Pani/Pana potrzeb.

 

Podstawa prawna przetwarzania danych

Dane Osobowe będą przetwarzane w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. b i lit. f Rozporządzenia UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako „RODO”), to jest w ramach wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych/umowy o udział w imprezie turystycznej oraz w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest możliwość informowania o wszelkich sprawach związanych z zakupioną usługą/ imprezą turystyczną. Dane w celach marketingowych przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dane o stanie zdrowia przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 9 ust. 2 lit. a RODO).

 

Odbiorcy danych       

Dostęp do Danych Osobowych mogą mieć następujący odbiorcy danych:

– upoważnieni pracownicy Administratora,

– usługodawcy, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie Danych Osobowych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Administratora, w szczególności podmioty takie jak  hotele, firmy transportowe, organizatorzy wycieczek fakultatywnych, portale rezerwacyjne itp. oraz upoważnieni pracownicy – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług,

– podmioty uprawnione do otrzymania Danych Osobowych na podstawie przepisów prawa np. linie lotnicze

– podmioty współpracujące z Administratorem przy realizacji umów o świadczenie usług turystycznych, ubezpieczyciele, podmioty świadczące usługi przelotu, placówki hotelarskie, podmioty zapewniające transfer w destynacji,

– dostawcy usług zaopatrujących Administratora w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające realizację umów o świadczenie usług turystycznych, a także firmy kurierskie i pocztowe.

 

Transfer danych do państw trzecich (państw spoza EOG)

Ujawnienie Danych Osobowych niektórym odbiorcom skutkuje transferem tych danych do państw trzecich znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym w stosunku do których Komisja Europejska nie stwierdziła odpowiedniego stopnia ochrony danych. Dane Osobowe będą przekazywane do państw trzecich o ile jest to niezbędne do wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych lub mogą być przekazanie gdy jest to niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy zawartej w interesie osoby, której dane dotyczą, między Administratorem a inną osobą fizyczną lub prawną.

Przekazujemy tylko i wyłącznie dane konieczne do założenia rezerwacji usługi turystycznej, nie mniej jednak nie mamy wpływu na sposób ich przetwarzania przez podmioty mające siedzibę poza państwami UE.

 

Okres przechowywania danych

Dane Osobowe będą przechowywane przez okres w którym osoba, której dane dotyczą może dochodzić ewentualnych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych  – 3 lata.

W przypadku Danych Osobowych zawartych w dokumentach księgowych będą one przechowywane przez 5 lat zgodnie z wymogami dotyczącymi obowiązku przechowywania dokumentów księgowych.

Nie będziemy przetwarzać danych w celach marketingowych.

Dane osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych o stanie zdrowia będą przetwarzane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie.

 

Zasady gromadzenia danych

Podanie Danych Osobowych przez osobę, której dane dotyczą jest warunkiem zawarcia umowy. Niepodanie danych oznaczonych jako wymagane uniemożliwia Administratorowi zawarcie i realizacje umowy.

Podanie danych osobowych o stanie zdrowia jest dobrowolne, jednakże nie podanie tych danych zgodnie z wymogami ubezpieczyciela może uniemożliwić realizację świadczeń zapewniających należytą opiekę.

 

Prawa związane z przetwarzaniem Danych Osobowych

Osoba, której dane dotyczą może skorzystać z następujących praw:

  1.  prawa do żądania dostępu do swoich Danych Osobowych oraz do ich sprostowania,
  2.  prawa do ograniczenia przetwarzania jej danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 RODO lub do ich usunięcia zgodnie z art. 17 RODO („prawo do bycia zapomnianym”),
  3.  prawa do przeniesienia Danych Osobowych zgodnie z art. 20 RODO,
  4.  prawa do wycofania w dowolnym momencie udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie jej Danych Osobowych, co jednak nie będzie miało wpływu na legalność przetwarzania danych takiej osoby, które odbywało się w oparciu o tę przesłankę i miało miejsce przed skorzystaniem przez nią z prawa do wycofania zgody,
  5.  prawa do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jej Danych Osobowych z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, o którym mowa w art. 21 ust. 1 RODO,
  6.  prawa wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

W sprawach związanych z przetwarzaniem danych oraz realizacją praw przysługujących osobom, których te dane dotyczą można kontaktować się z Administratorem Danych kierując korespondencję na adres: P.W GEM, 34-300 Żywiec, ul. Miła 23 lub mailowo:

admin@wolnylezak.pl

Administrator Danych Osobowych jest jednocześnie inspektorem ochrony danych.

 

error: Obiekt jest chroniony!